Jak nazywają się części długopisu i jak działa jego mechanizm?

Długopis towarzyszy nam w pracy, podczas nauki, w codziennym tworzeniu notatek
i zapisków. Ale właściwe, to z jakich elementów się składa? Korzystamy z niego praktycznie codziennie, a czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, jak długopis reklamowy z logo jest zrobiony i co sprawia, że działa tak, jak powinien działać? Zapraszamy do kolejnego edukującego wpisu na temat jednych z najbardziej popularnych gadżetów promocyjnych! Dzisiaj trochę do kuchni – Poznasz dokładną budowę długopisu! Czytaj dalej.

Jak działa długopis?

Mechanizm działania długopisu jest dość prosty, ale jednocześnie genialny. Kiedy naciskamy na końcówkę długopisu, mechanizm naciskowy wypuszcza odrobinę atramentu lub żelu z wkładu. Atrament ten jest na tyle gęsty, że nie rozlewa się po papierze, a jednocześnie na tyle płynny, by umożliwić swobodne i „płynne” pisanie.
W miarę przesuwania długopisu po papierze, kulka na końcu wkładu równomiernie rozprowadza atrament, tworząc czytelny ślad na papierze. W ten sposób tworzysz najróżniejszy notatki i podpisy każdego dnia!

Korpus

Korpus stanowi zewnętrzną obudowę długopisu, która chroni wnętrze narzędzia. Dzięki korpusowi, wkład długopisu jest zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi. Korpus długopisu, choć jest pozornie prostą częścią – ma także duże znaczenie dla samej w sobie wygody użytkowania i estetyki. Producentom długopisów zależy na projektowaniu korpusów, które są trwałe, ergonomiczne i atrakcyjne wizualnie, aby dostarczyć użytkownikom podwójną satysfakcję z korzystania z nich.

Wkład

Wkład jest kluczową częścią tego narzędzia, która umożliwia pisanie, rysowanie
i tworzenie notatek. To właśnie wkład decyduje o jakości pisania, precyzji i wydajności długopisu. Wkład zawiera atrament lub żel, który jest używany do tworzenia śladu na papierze podczas pisania. Najpopularniejsze i najbardziej podstawowe to wkład niebieski lub czarny.

Niebieski estetyczny minimalistyczny długopis

Sprężyna

Sprężynka w długopisie jest elementem mechanizmu naciskowego, który umożliwia kontrolowane wypuszczanie i cofanie wkładu. Sprężynka jest zaprojektowana tak, aby była trwała i zachowywała swoje właściwości sprężyste przez długi czas. Dzięki sprężynce długopis staje się praktycznym narzędziem do pisania, które jest łatwe
w użyciu i zapewnia trwałość oraz bezpieczeństwo podczas korzystania z niego.

Mechanizm naciskowy

Główną funkcją mechanizmu naciskowego (zawierającego wyżej wymienioną sprężynkę) jest umożliwienie użytkownikowi wypuszczenia wkładu długopisu na zewnątrz korpusu i jego cofnięcie z powrotem do środka. Dzięki temu procesowi, atrament lub żel w wkładzie mogą być kontrolowanie aplikowane na papier, a długopis jest gotowy do pisania. Mechanizm naciskowy ułatwia także wymianę wkładu długopisu. Wystarczy nacisnąć na końcówkę i wypiąć zużyty wkład, a następnie
włożyć nowy.

Klips

Klips jest przydatny do przenoszenia i przechowywania długopisu. Możemy go przypiąć do kieszeni koszuli, marynarki, spodni, torby, notesu lub okładki kalendarza. Klips może być także elementem designu długopisu. Producentom długopisów zależy na projektowaniu atrakcyjnych i estetycznych klipsów, które nadają długopisowi charakterystyczny wygląd. Oprócz tego – w przypadku długopisów
reklamowych lub firmowych, klips może stanowić dodatkową powierzchnię do umieszczenia logo firmy lub innych informacji reklamowych.

Długopis reklamowy z gumką

Skuwka

Zadaniem skuwki jest ochrona końcówki długopisu – tej części zakończonej kulką
z tuszem. Niektóre długopisy nie posiadają mechanizmu naciskowego, który za pomocą kliknięcia wysuwa lub chowa wkład. Skuwka pełni zatem funkcję ochronną tuszu i zabezpiecza go przed wyschnięciem oraz zniszczeniem. Posiadając taki długopis bez skuwki, niestety pobrudzisz wnętrze piórnika lub kieszeni! Pamiętaj więc o automatycznym zamykaniu długopisu gdy kończysz pisanie.

Części długopisu – podsumowanie

Długopis reklamowy z logo, choć wydaje się być jednym z najprostszych narzędzi, kryje w sobie wiele fascynujących aspektów związanych z jego budową i działaniem. W artykule omówiliśmy kluczowe części długopisu oraz zrozumienie jego mechanizmu. Najważniejsze jest to, że długopis to znacznie więcej niż tylko narzędzie do pisania. To także element osobistego wyboru, stylu i przekazu marki. W marketingu, gdzie długopisy reklamowe stanowią skuteczne narzędzie promocji, warto postawić na
długopisy, które zachwycają nie tylko swoim zewnętrznym wyglądem, ale ich mechanizm działania jest szybki, prosty i przyjemny!


Szeroką ofertę długopisów reklamowych oraz pozostałych przyborów piśmienniczych i zestawów znajdziesz na logopisy.pl. Zerknij na nasz poprzedni artykuł dotyczący długopisów reklamowych – Nietypowe przybory piśmiennicze.

Szeroka oferta długopisów reklamowych znajduje się na logopisy.pl!

<- Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *